نتایج جستجو برای عبارت :

المزاح عند اهل السنة

المزاح عند اهل السنة

المزاح بین الحلال والحرام
من ذا الذی یرید أن تکون الحیاة کلها عابسة مقطبة الجبین؟ وإذا کان هناک من یریدها کذلک، فمن الذی یطیقها ویرضاها؟ إن الحیاة بغیر مزاح عبء ثقیل قلَّ من یتحمله، ومن هنا قالوا: المزاح فاکهة المجالس.    
فما حقیقة المزاح؟ وما مدى حاجتنا إلیه؟ وما موقف الإسلام منه؟ وهل فی ذلک صور عملیة من العصور الإسلامیة الأولى؟ هذا ما سیتضح فیما یلی:
ادامه مطلب
المزاح فی مدرسة اهل البیت علیهم السلام
للمزاح فی مدرسة اهل البیت علیهم السلام حد وقانون کسائر الأمور فان هذه المدرسة المبارکة  النابعة من خاتم الأنبیاء وسید الاولیاء محمد بن عبد الله (صلى الله علیه واله وسلم ) واهل بیته المعصومین علیهم السلام قد تفردت بکنوزهم ودررهم   وتقّنَنَت بقوانینهم فقد وضعوا  لکل مسألة قواعد وخطوط ورکائز،  وکلامنا هنا ان شاء الله عن قانون وحد المزاح  فی مدرستهم المبارکة ..
یشترط فی المزاح ان یکون:
ادامه مطلب
#حدیث_مهدوی 
امام کاظم(ع)
«یقم القائم بلاسفیانی؟ ان امر القائم حتم من الله، و امر السفیانی حتم من الله، و لا یکون قائم الا بسفیانی قلت: جعلت فداک فیکون فی هذه السنة؟ قال: ما شاء الله. قلت: یکون فی السنة التی یلیها؟ قال: یفعل الله ما یشاء».
«مگر ممکن است که بدون خروج سفیانی، قائم (عجل الله فرجه) قیام کند؟! نه هرگز. ظهور قائم (ارواحنا فداه) از طرف خدا حتمی است و خروج سفیانی نیز از طرف خدا قطعی است، هرگز قائم (علیه‌السلام) بدون سفیانی نخواهد بود».ابن
#حدیث_مهدوی
امام کاظم(ع)
«یقم القائم بلاسفیانی؟ ان امر القائم حتم من الله، و امر السفیانی حتم من الله، و لا یکون قائم الا بسفیانی قلت: جعلت فداک فیکون فی هذه السنة؟ قال: ما شاء الله. قلت: یکون فی السنة التی یلیها؟ قال: یفعل الله ما یشاء».
«مگر ممکن است که بدون خروج سفیانی، قائم (عجل الله فرجه) قیام کند؟! نه هرگز. ظهور قائم (ارواحنا فداه) از طرف خدا حتمی است و خروج سفیانی نیز از طرف خدا قطعی است، هرگز قائم (علیه‌السلام) بدون سفیانی نخواهد بود».ابن ا
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل تسنن می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیًّا.
شهادت ابن سکیت رضوان الله علیه در راه ولایت امیر المومنین علیه السلام
سیوطی از علمای اهل سنت عمری می‌نویسد:
وفی سنة أربع وأربعین قتل المتوكل یعقوب بن السِّكِّیت الإمام فی العربیة فإنه ندبه إلى تعلیم أولاده، فنظر المتوكل یومًا إلى ولدیه المعتز والمؤید فقال لابن السكیت: من أحب إلیك هما أو الحسن والحسین؟ فقال: قنبر -یعنی: مولى علیّ- خیر منهما، فأمر الأتراك فداسوا بطنه حتى مات، وقیل: أمر بسلّ لسانه فمات وأرسل إلى ابنه بدیته، وكان یعقوب رافضیّ
#برشی_از_یک_کتاب
#کلام_فرق_و_ادیان
تشیع از ابداعات فارس ها نمی باشد (آن ها پایه گذارش نبودند) مگر نزد دلقک های تاریخ. عرب ها در شیعه شدن سبقت داشتند و همان ها بودند که آن را وارد سرزمین فارس کردند و دلیل بر این مطلب آن است که اکثر علمای بزرگ اهل سنت در (علوم) تفسیر، حدیث، ادبیات و لغت فارس بودند. و ایران بر سنت اموی در دشنام [امام] علی علیه السلام و لعن کردن او در مساجد و بر بالای منبرها باقی ماند، بلکه [بالاتر] بعضی از شهرهای ایران مانند اصفهان در ز
ثمانیة وأربعون حدیثا من أحادیث  الرسول صل الله علیه وآله
بحق الإمام عٌــ﷽ــلَی. (علیه السلام)من کتب اهل السنة والجماعه:
1-قال النبی (ﷺ) : عنوان صحیفة المؤمن : حب علیّ (ع)
2- قال النبی (ﷺ) : لا فتى إلاّ علیّ ولا سیف إلا ذو الفقار
3- قال النبی (ﷺ) : حامل لوائی فی الدنیا والآخرة : علیّ
4- قال النبی (ﷺ) : أمَرنی ربی بسد الأبواب إلاّ باب علیّ
5- قال النبی (ﷺ) : الصدیقون ثلاثة : مؤمن آل یاسین ، ومؤمن فرعون ، وأفضلهم : علیّ (ع).
ادامه مطلب
فضیلة الشیخ الدکتور جمیل حلیم الحسینی حفظه الله تعالى
الحسین رضی الله عنه حبیب أهل السنة والجماعة أهل السنة والجماعة لا علاقة لهم بقتل الحسین
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد.توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشدبا این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.



دریافت
التعبئه العالمیة لدعاة الاربعین
هذه هی السنة السادسة من نشاطنا فی مسیرة الأربعین، على أمل أن نرى ظهور المنقذ لجمیع الأدیان.
ساعدونا لتحقیق هذا الهدف المقدس!
   labaikyamahdia.blog.ir
https://t.me/ledoatelarbaeen
https://chat.whatsapp.com/EORiwI8jxpVENrPCXJcbzM
@arbaeenmobaleghin
#حدیث_مهدوی

امیر المومنین(ع)
یظهر صاحب الرایة المحمدیة و الدولة الأحمدیة، القائم بالسیف و الحال الصادق فی المقال، یمهد الأرض و یحیی السنة و الفرض.
صاحب پرچم محمّدی و دولت احمدی صلی الله علیه و آله و سلم ظاهر می شود در حالیکه قیام به شمشیر فرموده و با راستگویی و استواری در گفتار پیش می تازد و آرامش را به زمین باز می گرداند (و یا: زمین را برای پیاده کردن عدالت اجتماعی آماده می سازد) احکام الهی و سنن نبوی (و یا: واجبات و مستحبات) را زنده می کند.
ینا
رسول خدا (صلى الله علیه و آله) فرمود: لو یعلم العبد ما فى رمضان لود ان یکون رمضان السنة؛ اگر بنده «خدا» مى‏دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست مى‏داشت که تمام سال، رمضان باشد.
فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را
به مسلمانان جهان تبریک می گوییم
اذعان ابن شاهین به تواتر حدیث غدیر
ابن شاهین از علما و محدثان بزرگ اهل سنت عمری در مورد حدیث غدیر می‌نویسد:
 
وَقَدْ رَوَى حَدِیثَ غَدِیرِ خُمٍّ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ نَحْوُ مِائَةِ نَفْسٍ، وَفِیهِمُ الْعَشَرَةُ، وَهُوَ حَدِیثٌ ثَابِتٌ، لَا أَعْرِفُ لَهُ عِلَّةً. تَفَرَّدَ عَلِیٌّ بِهَذِهِ الْفَضِیلَةِ، لَمْ یَشْرَكْهُ فِیهَا أَحَدٌ.
حدود صد نفر از صحابه، حدیث غدیر خم را از  پیامبر (صلی الله علیه و آله)
امیر المومنین علیه السلام ستون بهشت
علامه سید هاشم بحرانی رضوان الله علیه می‌نویسد:
٤٣- وفی الوسیلة عن عمرو بن الحمق، قال: كنت جالسا مع النبی صلى الله علیه وآله، فقال: یا عمرو، أتحب أن اریك عمود الجنة؟ قلت: بلی. ثم جاء علی علیه السلام؛ فقال: هذا وأهل بیته عمود الجنة.
در کتاب وسیلة المتعبدین آمده که عمرو بن حمق رحمه الله گفت: من با پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودم که فرمودند: آیا دوست داری که عمود (ستون) بهشت را به تو نشان بدهم؟ عرض کردم
اعتقاد اهل سنت عمری به نشستن رسول خدا بر روی عرش در کنار خدا
عبد القادر گیلانی از علمای بزرگ اهل سنت عمری در باره عقیده مذهب خود نسبت به نشستن و جلوس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و دیگر انبیاء (علیهم السلام) بر روی عرش در کنار پروردگار، سخنی را می‌گوید که تعجب همه محققان را برانگیخته است!
عبد القادر گیلانی می‌نویسد:
وأهل السنة یعتقدون أن الله یجلس رسوله ونبیه المختار على سائر رسله وأنبیائه معه على العرش یوم القیامة.
اهل سنت اعتقاد دارند که
ارزش سخنان ابو حنیفه در کلام احمد بن حنبل
خطیب بغدادی از علمای بزرگ اهل سنت عمری نقل کرده است:
أَخْبَرَنِی ابن رزق، قَالَ: حَدَّثَنَا أَحْمَد بن سلمان الفقیه المعروف بالنجاد، قَالَ: حَدَّثَنَا عبد الله بن أَحْمَد بن حنبل، قَال: حَدَّثَنَا مهنى بن یحیى، قال: سمعت أَحْمَد بن حنبل، یقول: ما قول أبی حنیفة والبعر عندی إلا سواء .
مهنی بن یحیی گفت که از احمد بن حنبل شنیدم که می‌گفت: کلام ابو حنیفه و پشکل نزد من یکسان است!!!
بشار عواد معروف محقق کتاب
علم غیب امیر المومنین علیه السلام به زمان شهادتشان (به روایت اهل تسنن)
ابن اثیر جزری عالم بزرگ اهل تسنن روایت کرده است:
أنبأنا جدی حدثنا زید بن علی عن عبید الله بن موسى حدثنا الحسن بن كثیر عن أبیه قال خرج علی لصلاة الفجر فاستقبله الإوز یصحن فی وجهه قال فجعلنا نطردهن عنه فقال دعوهن فإنهن نوائح وخرج فأصیب.
كثیر احمسی بجلی (که از اصحاب امیر المومنین علیه السلام است) روایت کرده است که مولا وقتی برای نماز صبح خارج شد مرغابی‌ها راه او را سد کردند پ
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فاتقوا الله وسلّموا لنا وردوا الأمر إلینا فعلینا الاصدار کما کان منّا الإیراد ولا تحاولوا کشف ما غطی عنکم وَ لا تَمیلوا عَنِ الْیمِینِ وَ تَعْدِلوا إِلَى الْیسَار واجعلوا قصدکم إلینا بالمودة علی السنة الواضحة
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
 
#حدیث_مهدوی 
کلام امام زمان(عج)
فاتقوا الله وسلّموا لنا وردوا الأمر إلینا فعلینا الاصدار کما کان منّا الإیراد ولا تحاولوا کشف ما غطی عنکم وَ لا تَمیلوا عَنِ الْیمِینِ وَ تَعْدِلوا إِلَى الْیسَار واجعلوا قصدکم إلینا بالمودة علی السنة الواضحة
ا
اعتراف عبد الوهاب شعرانی به ولادت و زنده بودن امام مهدی علیه السلام
عبد الوهاب شعرانی از علمای بزرگ اهل تسنن در مورد امام مهدی علیه السلام می‌نویسد:
المهدی علیه السلام وهو من أولاد الإمام حسن العسکری، ومولده علیه السلام لیله النصف من شعبان سنه خمس وخمسین ومائتین، وهو باق إلی أن یجتمع بعیسى بن مریم علیه السلام، فیکون عمره إلی وقتنا هذا وهو سنه ثمان وخمسین وتسعمائه ـ سبعمائه سنه وست سنین.
مهدی علیه السلام از اولاد امام حسن عسکری (علیه السلا
متاسفانه مرورگر شما، قابیلت پخش فایل های صوتی تصویری را در قالب HTML5 دارا نمی باشد. توصیه ما به شما استفاده از مروگرهای رایج و بروزرسانی آن به آخرین نسخه می باشد با این حال ممکن است مرورگرتان توسط پلاگین خود قابلیت پخش این فایل را برای تان فراهم آورد.
دریافت
یا من أتیت فزدت حبنا
أسعدتنا و جمعت شملنا
أنت هدیة من الله لنا
بعد انتظارنا لک طول السنة
ادامه مطلب
                            یرید الله ان یخفف عنکم و خلق الانسان ضعیفا
بسم الله الرحمن الرحیم
 
1. نماز ده شب اول: هر شب از دهه اول دو رکعت نماز که بعد از حمد توحید و بعد آیه : واعدنا
موسی ثلاثین لیلة واتممناها بعشر فتم میقات ربه اء ربعین لیلة و قال موسی لاخیه هارون اخلفنی
فی قومی و اء صلح و لا تتبع سبیل المفسدین
 
2. نماز حضرت فاطمله(س) :در روز اول ماه چهار رکعت به دو سلام که حمد یک بار و توحید 50 بار
خوانده شود بعد از نماز بگوید: سبحان ذی العز الشا
اعترافات علمای اهل سنت عمری به ولادت امیر المومنین علیه السلام در کعبه (۲-۳)
۳-۲- آلوسی و عبد الباقی عمری افندی
آلوسی عالم بزرگ اهل سنت عمری در شرح اشعار عینیة عبد الباقی عمری افندی شاعر بزرگ اهل سنت عمری و از نوادگان عمر بن خطاب غاصب دوم، شرحی نوشته است که نام کتاب او سرح الخریدة الغیبیة فی شرح القصیدة العینیة نام دارد که شعر افندی را در آن چنین نقل می‌کند:
أنت العلیُ اَلّذی فَوقَ الْعُلَی رُفِعا
تو آن علی بلند مرتبه‌ای هستی که جایگاه تو از
 بسم الله الرحمن الرحیم
#تشکیل_امه_واحدة 
#القسم_1
تشکیل أُمّة واحدة ، أهم حاجة أساسیة للعالم الإسلامی
☘️قال الإمام الصادق علیه السلام : ...سبحان الله أما تحبون أن یظهر الله تبارک وتعالى الحق والعدل فی البلاد ویجمع الله الکلمة ویؤلف الله بین قلوب مختلفة،….(الکافی: 332/1)
✅ "اَینَ مُوَلِّفُ شَملِ الصَّلاحِ و الرِّضا" (مقطع من دعاء الندبة)
✍️ بما أننا أمّة واحدة ینبغی أن نشکل بأقرب وقت ممکن حضارة إسلامیة متحدة حدیثة ، لإعداد أرضیة الظهور وطل
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
اعتراف ابن تیمیه ناصبی به هجوم به خانه حضرت زهرا علیها السلام و تهمت به اهل بیت علیهم السلام برای توجیه آن
ابن تیمیه بنیانگذار مکتب سلفیت بعد از اعتراف به اصل هجوم، برای توجیه آن دست به دروغگویی و تهمت به اهل بیت علیهم السلام زده و می‌گوید:
وَغَایَةُ مَا یُقَالُ: إِنَّهُ كَبَسَ الْبَیْتَ لِیَنْظُرَ هَلْ فِیهِ شَیْءٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ الَّذِی یُقَسِّمُهُ، وَأَنْ یُعْطِیَهُ لِمُسْتَحِقِّهِ .
و نهایت چیزی که گفته می‌شود این است که او (ابی
الـ4 من ربیع الأول..یوم خروج النبی(ص)من غار ثور..فما قصة هذا الغار؟!!
کلیات حول غار ثور
من هو ثانی اثنین فی(( ثَانِیَ اثنَینِ إِذ هُمَا فِی الغَارِ ))؟
من الذی کان فی الغار مع رسول الله (ص)؟!! 
صاحب الغار ابو بکر أم رجل آخر ؟ تنزیل الکتب ePUB • کتب ePUB 
قصة الغار بین السنة والشیعة 
تحمیل صاحب الغار ابو بکر أم رجل آخر ؟ ePUB • کتب ePUB 
ردّ إشکالات الوهّابیّة على الشیعة حول الآیة الشریفة : ( لَا تَحْزَنْ إِنَّ اللَّهَ مَعَنَا )
PDF صاحب الغار ابو بکر أم رجل آخ
راه رفتن دشمنان امیر المومنین علیه السلام بر روی زمین حرام است (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ٦٤- أنبأنی الشیخ تاج الدین علی بن أنجب أبو طالب الخازن البغدادی بها، عن جدی شیخ الإسلام جمال السنة أبی عبد اللّه محمد بن حمویه بن محمد الجوینی بواسطة واحدة قال: أنبأنی شیخ الشیوخ ضیاء الدین أبو أحمد عبد الوهاب بن علی إجازة، عن شیخ الإسلام إجازة عن الشیخ أبی الحسن علی بن أحمد المدینی إجازة، قال: أنبأنا الشی
«کتاب الزّکاة»بابأنّه لیس على الحلی و سبائک الذّهب و نقرالفضّة و الجوهر زکاةمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل ، عن الفضل بن شاذان ، عن صفوان بنیحیى ، عن ابن مسکان ، عن محمّد الحلبی ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام قال : سألته عن الحلی أفیهزکاة ؟ قال : لا(1).بابزکاة المال الغائب و الدّین و الودیعةمحمّد بن یعقوب ، عن محمّد بن إسماعیل ، عن الفضل بن شاذان ، عن صفوان بنیحیى ، عن منصور بن حازم ، عن أبی عبداللّه‏ علیه السلام فی رجل استقرض مالاً فحال
کلمات الامام روح الله الموسوی الخمینی حول المسیح علیه السلام
المسیح علیه السلام وأمّه فی القرآن الکریم
تحمیل کتاب:عیسى المسیح فی الأحادیث المشترکة بین السنة والشیعة
ملخص بحث المهدی والمسیح الخصائص والهدف المشترک
رأیهم ورأی المسلمین فی صلب المسیح (علیه السلام)
کم سنة بین عیسى(علیه السلام) 
مواعظ عیسى المسیح علیه السلام فی الانجیل وغیره
أین هی الحقیقة؟أین ولد المسیح(ع)؟فی بیت لحم کما تعتقد المسیحیة أم فی کربلاء ...
نزول عیسى (علیه السلام) ب
مرحوم شیخ طبرسی از بزرگان علمای شیعه در کتاب شریف «اعلام الورى بأعلام الهدى» جلد اول صفحه 294 چنین نقل میکند:
وممّا یدلّ أیضاً على عصمتها
و از آنچه که میتوان عصمت و معصوم بودن آن بانوی جلیله حضرت زهرای مرضیه را اثبات کرد:
قول النبیّ صلی الله علیه و آله فیها : «إنّها بضعة منّی یؤذینی ما آذاها»
فاطمه پاره تن من است و هرکس اورا آزار بدهد مرا آزار داده است.
صحیح مسلم 4 : 1903 | 9 ، سنن الترمذی 5 : 698 | 3869 ، مسند أحمد 4 : 5 ، مستدرک الحاکم 3 : 159 ، تذکرة الخواص : 27
الأخوة الإسلامیة فی کلام السید القائد الامام الخامنئی
الوحدة الاسلامیة فی کلام علماء الشیعة و السنة
خطبة الإمام علی(ع) عن الوحدة بین المسلمین
على علماء الدین الحفاظ على الوحدة الإسلامیة
الوحدة فی سیرة الرسول الأعظم صلی الله علیه واله
العالم الإسلامیّ بین ضرورات الوحدة ومعیقات الاتصال
دراسة الوحدة فی الثقافة الإسلامیة http://ensani.ir/fa/article/download/338087
مفتی اهل السنة فی الیونان : العالم الاسلامی بحاجة ماسة الی الوحده
تداعیات العنف فی إخفاق الوح
کلیات عن الإمام علی السجاد علیه السلام
دور الإمام السجاد(علیه السلام) فی مواجهة الانحرافات الاخلاقیة والاجتماعیة بعد واقعة عاشورا
الامام علی بن الحسین (السجاد ) درب من دروب العقیدة الاسلامیة والفکر المجید
بماذا أجاب الإمام السجاد الرجل الذی استغرب تضحیة الإمام الحسین بنفسه وعیاله ...
الامام زین العابدین وتربیة العلماء
الامام السجاد (ع) والبناء الفکری والثقافی للأمة
ومضات من حیاة الإمام السجاد(ع)...فی ذکرى ولادته
سیرة الإمام علی زین العاب
 سیرة النبی الأکرم محمد الأمین ( صلى الله علیه وآله )

قبسات من حیاه النبی صلی الله علیه و آله و اهل بیته علیهم السلام
 
حیاة النبی وأهل بیته علیهم السلام -  کتاب نخبة من العلماء
 
إذا کان وصی النبی (ص)معلوماً من البدایة، فلماذا علق النبی ...
 
 
الإمام جعفر الصادق علیه السلام
 
من هو الامام جعفر الصادق ؟
 
کرامات الإمام الصادق(ع) 
 
الإمام الصادق علیه السلام سیرة ومسیرة 
 
الإمام الصادق (ع) رجل العلم والجهاد، ورجل التنظیم والتشکیلات
 
المنهج ال
جلسه سی و چهارم (دوشنبه، 98.09.11)                                بسمه تعالی
الثالث: الإجماع... ص311
دلیل سوم: اجماع
سومین دلیلی که بر حجیت خبر واحد اقامه شده اجماع علماء است.
شش وجه و بیان در تبیین استدلال به اجماع وجود دارد:
وجه اول: ادعای اجماع به نحو موجبه جزئیه
قبل از تبیین وجه اول به جهت ورود دو اصطلاح منطقی و اصولی در عبارت مرحوم شیخ انصاری و به جهت یادآوری مباحثی که سالهای قبل خوانده‌اید به دو مقدمه اشاره می‌کنیم:
مقدمه اول، منطقی: اصطلاح
#دوستان عزیزی که نماز و روزه و ختم قرآن قضای اموات(ره) برگردنشان میباشد می توانند با مراجعه به منوهای بالای صفحه وبلاگ وارد گزینه نماز و روزه استیجاری شوند واین دین بزرگ را از خود ساقط کنند..  /\   /\
 
115-  و من خطبة له (علیه السلام)> فی الاستسقاء <اللَّهُمَّ قَدِ انْصَاحَتْ جِبَالُنَا وَ اغْبَرَّتْ أَرْضُنَا وَ هَامَتْ دَوَابُّنَا وَ تَحَیَّرَتْ فِی مَرَابِضِهَا وَ عَجَّتْ عَجِیجَ الثَّکَالَی عَلَی أَوْلَادِهَا وَ مَلَّتِ التَّرَدُّدَ
مذمت بایزید بسطامی توسط امام جواد علیه السلام و نشان دادن معجزه‌های خود به او در خردسالی به اذعان حافظ ابو نعیم عالم بزرگ صوفی و عمری مذهب
۷۹- و روى الحافظ أبو نعیم من علماء أهل السنة فی كتاب حلیة الأولیاء على ما وجدته منقولا عنه بخط بعض أصحابنا قال: حكى أبو یزید البسطامی قال: خرجت من بسطام قاصدا لزیارة البیت الحرام، فمررت بالشام إلى أن وصلت إلى دمشق، فلما كنت بالغوطة مررت بقریة من قراها، فرأیت فی القریة تلّ تراب، و علیه صبیّ رباعی السن یلع
مهدی سیمایی می‌نویسد:
«درباره علت خلقت مخلوقات از جهات و جوانب مختلفی می‌توان بحث و تحقیق کرد. یکی از این جهات دلایل نقلی وارد در موضوع علت خلق است. از روایات معروف در این قسم، حدیثی قدسی خطاب به پیامبر (ص) است که خداوند فرمود: ”لولاک لَما خَلَقتُ الأفلاک؛ ای محمد، اگر تو نبودی، جهان را خلق نمی‌کردم.“ ما در این مجال فقط در پی بررسی اعتبار و اصالت نقل این حدیث هستیم و به روایات مشابه و معنای حدیث فوق نمی‌پردازیم.
این حدیث مشهور در منابع کهن ش
المبعث النبوی هو مبعث النور ومولد الرسالة والقرآن الکریم
ظروف البعثة النبویة من منظور قرآنی
البعثة النبویّة.. فی کلمات أمیر المؤمنین علیّ (علیه السّلام)
الإمام علی (علیه السلام) من الولادة إلى البعثة النبویة المبارکة
المَبعَث النبویّ الشریف فی کلام الإمام الخامِنئی
یوم المبعث من وجهة نظر العلماء الشّیعة و السّنّة
علی أول من آمن برسول الله
الامام الخامنئی: یجب استخلاص الدروس من البعثة النبویة الشریفة 

اصوات
إسم المقطع
مدة


جلیل الکربل
مال ماه ذی الحجه
ماه ذی الحجه از
ماه های مقدس و شریف در نزد مسلمانان است. وقتی این ماه فرا می رسید
مسلمانان اهتمام ویژه ای به عبادت داشتند به خصوص در دهه اول ماه ذی الحجه
که در احادیث پیامبر(ص) بر فضیلت آن تاکید شده است. چنان که رسول ا... در
حدیثی می فرمایند: «عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی در نزد حق تعالی محبوب تر
از دهه اول ذی الحجه نیست.». در بعضى از روایات آمده است، شب هاى دهگانه
اى که قرآن در سوره «والفجر و لیال عشر» به آن سوگند یاد کرده است، ش
حقن الدهون هی طریقة سلسة للجمال
عملیات التناسق و التناسب بین الأعضاء الوجه و الجسم مع حقن الدهون
حقن الدهون هی الطریقة تستخدم فیها من الأنسجة الدهنیة للجسم المرء علی عملیات التناسق و التناسب بین الوجه و الجسم. یستخدم معظم المتقدمین من هذه الطریقة لتقلیل و الإنخفاض تجاعید الجلد و عملیات التناسق و التناسب الوجه. سیجعل الوجه الشخص یبدو أصغر سناً من طریق الحقن بالمواد المالحة المختلفة و الدهون، و الیوم یذهب و یمیل کثیر من الناس لهذا العلاج
ارکان عدالت موعود
نویسنده: ابراهیم شفیعی سروستانی
منبع: موعود 1381 شماره 34
با بررسی اجمالی روایاتی که شیعه و اهل سنت در زمینه بشارت به ظهور مهدی (ع) نقل کرده اند، روشن می شود که در این روایات آنچه بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار گرفته برپا داشتن قسط و عدل و نابود کردن ظلم و جور از سوی آن حضرت است . براساس بررسی مؤلف کتاب منتخب الاثر در منابع و مصادر شیعه و اهل سنت نزدیک به 130 حدیث، دلالت بر این دارد که امام مهدی (ع) زمین را پس از آنکه از ظلم و ستم پر

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پناه